Czy copywriter powinien gwarantować konkretne pozycje w Google za tekst SEO?
Dyskusja
·
2026-08-16 19:17
K
Karol_87
Autor wątku
Pracuję jako copywriter przy tekstach SEO dla kilku małych firm i coraz częściej dostaję pytanie, czy mogę zagwarantować wzrost pozycji po publikacji artykułu. Klient ma już frazy i brief od agencji, ale oczekuje, że w umowie pojawi się zapis o konkretnym efekcie w Google. Z mojej strony tekst może być dopracowany pod intencję, strukturę i słowa kluczowe, ale na wynik wpływa też technika strony, linki i konkurencja. Nie chcę obiecywać czegoś, na co nie mam pełnego wpływu, ale też nie chcę wyglądać jak ktoś, kto unika odpowiedzialności. Jak formułujecie taki zakres odpowiedzialności? Czy klientom wystarcza zapis o staranności, a nie o wyniku?
Odpowiedzi (9)
K
KorektorBartek
2026-08-16 19:34
Z doświadczenia: nie brałbym na siebie gwarancji konkretnych pozycji, bo tekst jest tylko jednym z elementów i potem łatwo zostać rozliczonym za rzeczy, na które nie masz wpływu. U mnie lepiej działa zapis o zakresie pracy przy tekście i ewentualnie poprawkach po publikacji, a nie o miejscu w Google.
L
LinkBuilderBartek
2026-08-16 19:36
Z mojego doświadczenia lepiej nie gwarantować konkretnych pozycji, bo tekst jest tylko jednym z elementów i potem klient może mieć pretensje za rzeczy poza Twoją kontrolą. Ja wpisywałbym w umowę zakres pracy nad tekstem i założenia SEO, a nie obietnicę miejsca w Google.
M
MarketingEwa
2026-08-16 19:47
A jaki dokładnie zapis klient chce mieć w umowie: gwarancję pozycji, wzrost ruchu czy tylko poprawę widoczności na konkretne frazy? Bo przy samym tekście trudno oddzielić jego wpływ od techniki strony, linków, wieku domeny czy działań konkurencji. Ja bym raczej rozmawiał o tym, za co realnie odpowiada copywriter: zgodność z briefem, intencją, strukturą i jakością treści. Czy agencja bierze na siebie resztę działań SEO?
U
UXAda
2026-08-16 19:51